چند حدیث

بسمه  تعالی
 
چند حدیث
امام حسین(ع):دوچیز منفعت بسیار دارد،اخلاق نیڪ و جوانمردی.دوچیز بقا ندارد،جوانی و قوت.دوچیز بلا را دور ‌ڪند،صـلـۀ رحم و صدقه.دوچیز مقام را فزون ڪند،حل مشڪل دیگران و فروتنی
امام صادق(ع):چنان به خدا امیدوار باش که تو را به نافرمانی نکشاند و چنان از او بیم دار که تو را از رحمتش ناامید نسازد...
 تحف العقول، ص304
امام کاظم(ع): كمترين ثوابى كه به زائر امام حسين (ع) در كرانه فرات داده مى ‏شود اين است كه تمام گناهان مقدم و موخر او بخشوده مى‏ شود. به شرط اين كه حق و حرمت ولايت آن حضرت را شناخته باشد. (مستدرك الوسائل ج 10 ، ص 236 )
پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «قاری قرآن و گوش کننده آن در پاداش مساوی هستند».-
امام رضا(ع) فرمودند: «هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد»
پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «هر که علم اولین و آخرین را می‌خواهد، باید آن را در قرآن بجوید»
پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «هر که آیه‌ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می‌شود به او نیز می‌رسد»
پيامبر خدا(ص) : هرکس فرزندش را ببوسد، خداوند عزوجل برای او ثواب مینویسد و هرکسی اورا شاد کند، خداوند روز قیامت او را شاد خواهد کرد و هرکس قرآن به او بیاموزد، پدرو مادرش دعوت میشوند و دو لباس بر آنان پوشیده میشود که از نور آنها، چهره بهشتیان نورانی میگردد. (کافی/ج6/ص49)
امام کاظم(ع): كمترين ثوابى كه به زائر امام حسين (ع) در كرانه فرات داده مى ‏شود اين است كه تمام گناهان مقدم و موخر او بخشوده مى‏ شود. به شرط اين كه حق و حرمت ولايت آن حضرت را شناخته باشد. 
(مستدرك الوسائل ج 10 ، ص 236 )
(ثواب و مرتبه سوره اخلاص)
هركسی كه پس از به پایان رساندن نماز صبح، یازده مرتبه سوره «قل هو الله احد» را بخواند، در آن روز هیچ شر و گناهی به او اصابت نخواهد کرد، اگر چه شیطان برای مجبور نمودن او به گناه خود را خوار و کوچک نماید.امام علی(ع)
ثواب‏الأعمال و عقاب الاعمال، ص 277
 
 
مطالب مرتبط
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
5 + 3 = ?